kansalainen
28.12.2006 - 17:32
Rekkaparkit rakennettavaksi Venäjän puolelle, vaikka sitten lähelle rajaa niin että ovat sitten ns."turvassa" ja valvonnan alla.on mielipiteeni.
Se että autot seisovat Suomen puolella, se todella tuo lisäkustannuksia Suomen valtiolle ja veron maksajille.
Tiemaksu ei todellakaan kattaisi Suomen puolelle rakennettavien rekkaparkkien kokonaiskustannuksia, kun ottaa huomioon esim.Tieturvallisuus asiat, etenkin kolarit ja teiden kunnossapito kustannukset vuositasolla.
Kirjoitit " rekkoja kulkee tämän vuoden aikana rajan yli 450000.Näistä 17% on autorekkoja.90% euroopassa valmistetuista venäjälle viedyistä uusista autoista kulkee Suomen läpi."
Minusta tämä kaikki on poliittista bisnestä.
Kuka perustaisi esimerkiksi tytäryhtiön/tehtaan vaikkapa Volvo-merkkistä autoa rakentamaan Venäjälle?
Jos näin satumaisesti tapahtuisi silloin liikenneturvallisuus todella paranisi, roskaaminen ja pakokaasut jotka mainitsit haitoiksi, ne eivät haittaisi ainakaan niin näkyvästi suomalaisia autoilijoita,(mutta ilmastoa kyllä).
Kyseessä on vain se ,että kukaan ei uskalla ottaa riskiä ryhtyä rakennuttamaan autotehtaita Venäjälle joka palvelisi länsimaalaista EU:n kansalaista.Kyse on puhtaasti rahasta ja sen kierrosta,ja kierrättämisestä.
Et maininnut montako henkilöautoa kulkee autorekkojen mukana Venäjälle?
Eiväthän kaikki henkilöautot venäjälle jää, vaan jatkavathan ne sitten matkaa,vaan miten, ja minne?? Suomalaiset hakevat ns."halpoja "menopelejä alleen mm.Saksasta ja mitä siihen tyhjän väliin jää, kun Suomi on ns.oman siivunsa hoitanut tästä liikennepoliittisesta karusellista?
Mitä suomen valtio hyötyy tästä auto-rallista,joka kuluttaa suomen teitä ja kuormittaa suomen maapinta-alaa(rekkaparkki alueet joita jo suomessa on).Tämä on ajatusmalli ,ei uusi mutta kasvava, siis se että parkkialueita rakennetaan nopeaan ja kasvavaan tahtiin .Tämä on kuin rakentaisi omakotitaloja pelto-suoalueelle.Joku saa hyödyn ja joku maksaa viulut.
Jään kovasti odottelemaan sitä millä tavalla Suomen valtio ja etenkin veronmaksajat, nekin jotka eivät autoa omista niin hyötyvät rekkaparkkialueista.
(Saako Suomi palan Karjalan kannasta ja Suomen ilmatilaloukkaukset todella ja oikeasti loppuvat?)

ps.Miksi Kotkan kadut ovat vieläkin aivan täynnä autoja vaikka kotkan torin alle on rakennettu monisatapaikkainen toriparkkihalli?olisikohan kyse siitä että toriparkki maksu on liian kallis..oliko se nyt 7e vaiko 10euroa?Täysin päätön koko parkkihalli!
Viittasin kuitenkin Kotkan tilanteeseen koska aihe sivuutti autojen parkkitilaa.